Manakan dapat sagu kalau tidak dipecahkan ruyungnya?
Manakan dapat mutiara yang berkerlipan jika takut menyelam ke lautan dalam.
Dalam diri setiap manusia, ada seketul daging.
Jika baik ia, maka baiklah seluruh jiwa manusia itu.
Jika buruk ia, buruklah juga manusia itu...
Seketul daging itu adalah hati,
mari kita lapangkan dada dan belajar mengIKHLASkan hati.
Perjalanan seribu batu bermula dengan satu langkah.
Marilah meneroka dunia pemikiran hamba.
Silakan

Video klip yang tertera boleh dianggap sebagai pembukaan kepada dunia pemikiran dan kesukaan hamba...







-------------------------


-------------------------



Segala yang dipaparkan menggambarkan pemikiran penulis yang turut terserap di dalam setiap penulisan buku dan artikel. Lihat Cara-cara mendapatkan buku tulisan Merah Silu @ Radzi Sapiee. Di atas adalah satu klip video selama hampir setengah jam yang merupakan demo pilot episode yang mahu digunakan untuk mencadangkan satu siri pengembaraan menyusuri sejarah Melayu Islam sekeliling Nusantara untuk siaran televisyen. Entah mengapa ia menemui masalah. Kemudian penulis diberitahu konsepnya diciplak sebuah stesyen televisyen. Lihat Kembara Sejarah Islam Nusantara : The original material...



Ini adalah klip video ulasan buku ketujuh saya "Jejak keluarga Yakin : Satu sketsa sejarah" berserta temuramah yang dibuat siaran langsung di Selamat Pagi Malaysia, RTM1. Lihat Siaran langsung ulasan buku "Jejak keluarga Yakin : Satu sketsa sejarah" dan temu ramah di Selamat Pagi Malaysia.



Penulis juga pernah diminta membuat pembentangan mengenai siri buku "Berpetualang ke Aceh" di Masjid Sultan Salahuddin iaitu masjid negeri Selangor di Shah Alam. Lihat Buku "Berpetualang" dan himpunan ulamak Nusantara yang diketuai ulamak Aceh


-------------------------



Siri novel "Berpetualang ke Aceh" boleh didapati dalam bentuk e-book. Masuk http://www.e-sentral.com/, klik kategori novel am dan taip perkataan "Aceh" pada kotak carian. Atau terus klik Buku 1,Buku 2 dan Buku 3.





Gambar ketika menghadiri satu majlis ilmu, diambil oleh sebuah akhbar harian. Lihat Menghiasi Kosmo Alam Melayu...



Penerbitan trilogi novel "Berpetualang ke Aceh" juga membawa penulis untuk terlibat dengan banyak majlis ilmu. Rujuk kumpulan links artikel di bawah tajuk "Siri Refleksi Sejarah", pada bahagian paling bawah kiri blogspot, . Penulis juga agak aktif dalam aktiviti-aktiviti kedaulatan Melayu dan Islam, dapat menganjurkan majlis-majlis sendiri di merata Semenanjung Malaysia membawa ke luar negara di Aceh. Lihat blogspot Himpunan Kedaulatan Melayu Islam Akhir Zaman (HIKMAH).


Ketika menulis perenggan ini 4 Mei 2015 penulis sedang berusaha untuk mengembangkan isi 3 buku dalam siri "Berpetualang ke Aceh" menjadi 6 buku yang akan membentuk siri baru dipanggil "Siri Pengembaraan Merah Silu". Sebuah syarikat penerbitan telah bersetuju untuk menerbitkan siri lama itu kembali dalam bentuk yang lebih segar - Setiap buku asal dipecah menjadi 2 buku baru yang ditambah maklumat, gambar dan peta berwarna-warni.Pertengahan September 2015 buku pertama siri baru pun selamat diterbitkan. Seminggu lebih kemudian penulis berpeluang bercakap tentangnya secara siaran langsung dalam televisyen lalu membawa wakil penerbit bersama. Lihat video di bawah :-





Awal tahun 2015 turut menyaksikan penulis diambil menjadi penyelidik dan hos satu siri dokumentari yang dipanggil "Daulah Melayu". Projek 13 episod sepanjang sejam setiap satu ini mahu mengenengahkan formula untuk mengembalikan kekuatan bangsa Melayu. Insyaallah projek iakan membawa penulis untuk mengembara ke merata di Malaysia dan Indonesia juga ke beberapa negara dan tempat di Eropah termasuk ke kota London, tempat penulis mengambil ijazah matematik 1991-1995. Siri dokumentari ini dijangka siap untuk tayangan televisyen dalam tempoh 2 tahun.


Pada 13 Mei 2023 buku ke 13 + 1 penulis (pertama setelah yang ke-13 terbit tahun 2019 lalu mula memberikan tumpuan pada pengajian pascasiswazah di ISTAC iaitu Institut Antarabangsa Pemikiran dan Tamadun Islam di Bukit Tunku, Kuala Lumpur), Laksamana Raja Mahkota Muhammad Amin & Orang Kaya Arsyad telah dilancarkan oleh sejarawan ulung negara, Profesor Emeritus Datuk Dr Abdullah Zakaria Ghazali di rumah penulis. Lihat Majlis pelancaran buku dan rumah terbuka raya 2023 - Melestarikan semangat perjuangan. Beliau yang bertanggungjawab memberikan kata-kata aluan dalam buku turut menjadi pembicara dalam diskusi yang diadakan di Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2023 (berlangsung 26 Mei hingga 4 Jun). Lihat Bicara buku Laksamana Raja Mahkota Muhammad Amin di PBAKL 2023. Diskusi ini terakam dalam video atas diikuti video bawah...



Jumaat, Disember 15, 2006

Helah Yahudi Zionis memerintah dunia III

Lagi sedutan berkaitan... Rasanya cukuplah sampai di sini. Esok, saya perlu pergi ke Kuala Terengganu untuk menghadiri majlis keluarga, rasanya sudah 2 tahun tidak ke sana. Maka itu insyaallah saya juga akan berkelana naik ke Kelantan kemudian menghala ke pantai barat melalui Grik, samada masuk ke Kedah atau terus ke Perak, tengoklah gerak yang muncul nanti sebelum kembali ke Kuala Lumpur... Atau mungkin juga perjalanan akan diteruskan sampai ke Muar untuk menghadap ayahanda dan bonda di sana?

Seperti biasa, saya akan menurut isyarat yang mendatang tanpa banyak soal, setelah memastikan tidak ada "cross-line"... (Siapa yang faham, faham lah... Kita haruskan tahu membezakan ilham yang murni dengan bisikan jin dan syaitan, malah nafsu sendiri yang menyesatkan).

Sementara itu silakan para pembaca sekalian menyelami makna tersurat dan tersirat di sebalik setiap penulisan saya ini... Semoga kedaulatan sebenar agama, bangsa dan negara dapat dikembalikan untuk menangani cabaran akhir zaman...

OK... Biar disambung penceritaan ini... Sambungan terus daripada cerita dalam posting sebelum ini ya! :]


-------------------


Dengan cara ini juga, dengan terus menggalak dan menekankan sistem demokrasi berParlimen mengikut garis-garis yang telah dipelopori para pemikir Yahudi, juga dengan cengkaman ke atas ekonomi sesebuah negara, Yahudi menjadi begitu berpengaruh lalu mampu meneruskan agenda Zionis untuk menguasai dunia. Lalu bermulalah fasa seterusnya, memperkudakan kuasa-kuasa Barat seperti Portugis, kemudian Belanda dan Inggeris, seterusnya Amerika, Sepanyol dan Peranchis yang telah dikuasai mereka untuk menjajah wilayah-wilayah di dunia terutamanya negara-negara Islam dengan bertopengkan jalinan usahasama perniagaan. Maka itu jika dikaji sejarah kedatangan Barat ke Nusantara, kita seringkali melihat mereka datang ke pelabuhan-pelabuhan terpilih seperti Pasai dan Melaka, juga Aceh di atas nama perniagaan. Maka itu terbit nama-nama ‘syarikat-syarikat perdagangan’ seperti VOC milik Belanda dan British East Hindies milik Inggeris sedangkan sejarah telah membuktikan mereka datang untuk menjajah bumi Timur ini.

Di sini sahaja cukup terletak bukti bahawa duit dan ketamakan harta yang disertai kelalaian memenuhi kehendak nafsu adalah kunci untuk menjajah sesuatu negara. Para Yahudi yang sudah beribu-ribu tahun ‘bermain’ dengan duit dan bergelumang dengan riba amat pakar dalam hal ini. Bukankah duit dan ketamakan, disertai dengan kecenderungan peribadi rendah untuk bersuka-ria telah berjaya digunakan untuk menerbitkan Magna Carta yang bakal mengikis kekuasaan istana?

Tetapi mereka tahu, usaha untuk menakluki dunia tidak akan berjaya selagi golongan istana, raja-raja dan bangsawan sebenar yang memiliki sifat-sifat mulia masih disanjung rakyat, selagi wujud golongan yang tidak hairankan wang ringgit lalu tidak boleh ‘dibeli’, tidak akan menjual agama, bangsa dan negara walau apapun yang bakal terjadi. Maka mereka akan mengapi-apikan rakyat untuk membenci istana dan memberontak seperti yang pernah berlaku di Peranchis, di mana kerabat-kerabat diraja dan golongan bangsawan telah diguillitone atau dipancung dengan sejenis alat istimewa, juga di Russia di mana pemerintahan beraja di bawah Czar diguling terus melalui gerakan revolusi komunis. Atas taktik yang sama, Stamford Raffles yang ditugaskan Inggeris menangani Semenanjung Tanah Melayu telah menggalakkan Munsyi Abdullah untuk menulis sebuah hikayat yang merendah-rendahkan peribadi para raja dan peranan istana.

Mereka yang tidak menyedari permainan licik penjajah telah mengangkat hamba Allah ini sebagai contoh penulis Melayu yang prolifik sedangkan beliau juga diketahui sebagai orang yang bertanggungjawab menterjemahkan Bible ke dalam bahasa Melayu. Apakah orang ini betul-betul mahu memartabatkan agama, bangsa dan negara atau beliau sekadar seorang tali-barut Barat yang berjaya menggunakan alasan anak raja bodoh yang tidak tahu membaca untuk mempengaruhi rakyat menjatuhkan institusi istana? Wahai anak bangsa, sedarlah dan bangunlah dari tidurmu. Jika Yahudi Zionis yang memperkudakan penjajah Barat tidak berjaya meluputkan terus kekuasaan raja dan mewujudkan republik seperti di Peranchis, mereka akan menekankan sistem berParlimen yang diiringi institusi raja berperlembagaan seperti yang berlaku di England dan beberapa negara yang masih menghormati istana.

Kalau di Tanah Melayu, ini berjaya dicapai setelah mewujudkan sistem Residen yang memaksa Raja-raja Melayu untuk menerima-pakai segala cadangan Inggeris kecuali dalam hal-hal berkaitan agama Islam dan adat-istiadat Melayu. Sistem ini berjaya dipaksakan ke atas istana demi istana seterusnya setiap lapisan rakyat-jelata, bermula di Perak hasil Perjanjian Pangkor tahun 1874 yang merupakan akibat daripada tindakan anak-anak raja yang terlalu sibuk berebutkan takhta sehingga sanggup bersekongkol dengan penjajah, terlupa langsung nasib bangsa yang perlu dibela.

Ada pula istana-istana sekarang yang memakai controller of the royal household, pemegang barang-barang istiadat istana yang berbangsa Inggeris. Lalu secara halus dua bidang yang tinggal di bawah kekuasaan raja iaitu iaitu hal-ehwal agama dan adat-istiadat bangsapun dapat dipengaruhi mereka. Maka itu apalah hendak dihairankan jika kerabat-kerabat diraja sekarang terlalu keBaratan, ramai pula yang ‘kaki minum’ dan ‘kaki perempuan’ selain ‘kaki judi’ dan apa-apa lagi ‘kaki’? Bagaimana hendak membela nasib agama, bangsa dan negara sedangkan akhlak diri sendiripun belum sempurna lagi?


———————————


Untuk mencapai tujuan mereka menakluki dunia, golongan Yahudi Zionis juga telah mencipta pelbagai sistem yang berlawanan tetapi berlandaskan alasan-alasan intelektual yang masuk akal, yang natijah sebenarnya tetap sama iaitu untuk melemahkan umat manusia supaya senang dijajah dan diperkudakan. Contohnya, sistem kapitalisma seperti yang diamalkan di Barat nampak bertentangan dengan ideologi komunis tetapi pada hakikatnya kedua-duanya berasal daripada sumber yang sama iaitu para pemikir Yahudi yang mencipta segala macam sistem atau isma-isma untuk memecah-belahkan masyarakat dunia kepada beberapa golongan yang berbalah supaya senang ditundukkan melalui prinsip penaklukan pecah dan perintah.

Kedua-dua sistem ini dicipta di dalam abad yang sama, abad ke 19 sebagai reaksi kepada revolusi perusahaan atau industrial revolution (abad ke 18 dan 19) di Eropah yang menyaksikan permulaan barang-barangan keperluan dan dagangan dihasilkan secara besar-besaran dengan menggunakan jentera kilang.

Kajilah balik tentang ini. Kapitalisma dicipta oleh Adam Smith, komunisma oleh Karl Marx. Kedua-duanya berbangsa Yahudi… Percayalah, kedua-dua ideologi ini dicipta mengikut sebuah grand design yang menyeluruh dan terperinci untuk menakluki dunia, sengaja diciptakan berlawanan mengikut prinsip thesis dan antithesis sepertimana sistem demokrasi berParlimen juga sistem mahkamah melibatkan pertembungan di antara dua pihak yang berlawanan, selalunya sampai berhabis-habisan. Penyokong dengan pembangkang, peguambela dengan peguamcara, kononnya supaya dapat mewujudkan satu persefahaman atau jalan tengah yang dipanggil synthesis, hasil paduan thesis dan antithesis.

Tetapi hakikatnya, sistem-sistem dan segala macam isma yang dipelopori para cendekiawan Yahudi ini lebih banyak menerbitkan perbalahan dan perpecahan di kalangan umat sejagat. Sepertimana dunia pernah terbahagi kepada dua bahagian, bipolar world, satu mengikut kapitalisma yang diterajui Amerika Syarikat, satu lagi komunisme di bawah negara-negara blok Soviet Union. Dalam apa-apa keadaan, yang untung, yang bersorak riang adalah Yahudi juga. Orang lain sibuk berlawan berperang bagai hendak rak, mereka pula sempat mengambil keuntungan berlebihan dengan menjual senjata kepada dua-dua pihak pihak. Lalu negara-negara ini terus dilagakan lagi dan lagi supaya lebih banyak senjata boleh dijual, lebih banyak untung dibuat, lagilah mereka bersorak. Bila perang selesai, yang kalah jadi abu, yang menang jadi arang... Akhirnya semua harta rampasan menjadi milik mereka sedangkan pihak yang bertelagah menjadi hamba abdi pula.

Kalau tidak berperang pun setiap negara ditakut-takutkan dengan kemungkinan perang atau diganggu-gugat negara lain. Maka wujudlah perlumbaan mengumpul peralatan senjata seperti mesingan, kereta kebal, helikopter, jet pejuang, kapal perang dan kapal selam terbaru yang tetap menguntungkan para peniaga senjata Yahudi juga. Perhatikan sejarah moden dunia beberapa dekad kebelakangan sejak terciptanya negara haram Yahudi yang dihasilkan melalui Perjanjian Balfour setelah kuasa-kuasa bersekutu – Amerika, Inggeris, Peranchis dan Russia memenangi Perang Dunia Kedua. Malah perhatikan juga sebelum itu, ketika kuasa-kuasa ini dan kuasa-kuasa besar lain seperti Belanda dan Sepanyol sibuk menjajah dunia.

Kecuali di dalam Perang Dunia Kedua di mana kaum Yahudi di Eropah Tengah dan Timur ditindas pihak Nazi Jerman, itupun diperbesar-besarkan sebagai holocaust atau kiamat melebihi kenyataan sebenar oleh penerbit filem Hollywood yang ditaja Yahudi, kaum Bani Israel tidak pernah kalah malah sentiasa menang. Kerana semua pihak yang bertelagah telah ditunggang dek Yahudi laknat yang merancang segala-galanya di balik tabir, ibarat watak-watak gelap dalam siri televisyen popular The X-Files. Natijahnya, apa yang direbutkan pihak yang bertelagah pula boleh dikebas Yahudi kerana mereka sudah terlalu lemah untuk melawan atau sudah ditipu bulat-bulat.

Ada banyak lagi perkara yang boleh diceritakan tentang sistem-sistem ciptaan Yahudi yang nampak elok, ideal dan muluk dari segi zahir tetapi sebenarnya menindas orang ramai bagi menguatkan lagi cengkaman mereka ke atas dunia. Salah satunya sistem ekonomi yang menjadi pegangan dunia sekarang, terutamanya prinsip makroekonomi. Para cerdik pandai Yahudi yang menguasai kurikulum pelajaran di universiti-universiti ternama seluruh dunia telah lama mewar-warkan konsep supply and demand, penghasilan dan permintaan yang tidak dapat lari dari perubahan harga, seterusnya menerbitkan teori-teori berkenaan inflasi sebagai suatu kenyataan hidup. Tetapi ramai yang tidak sedar bahawa konsep ini telah dibentuk sebegitu rupa dengan hujah-hujah ekonomi yang masuk akal dan ‘saintifik’ tetapi sebenarnya berniat buruk, yang akhirnya menghalalkan riba sebagai sesuatu yang tidak dapat dielakkan di dalam realiti dunia perniagaan dan apa-apa perkara yang melibatkan wang dan perbelanjaan.

Masalahnya, ramai para ‘intelektual’ termasuk orang-orang Melayu yang terlalu berbangga dengan pendidikan tinggi mereka menjadi begitu terpengaruh dan terpesona dengan konsep market forces atau kuasa pasaran ciptaan Yahudi, kononnya sebagai alat terbaik untuk mengukur kehendak masyarakat dan arah-tuju ekonomi sesebuah negara. Maka itu mereka percaya bahawa interest rate, satu nama muluk ‘berbunyi saintifik’ untuk riba adalah natijah semulajadi di dalam prinsip makroekonomi atau ekonomi skala besar yang melibatkan perancangan perbelanjaan sesebuah negara.

Lalu riba dijadikan satu kemestian yang tidak dapat dielakkan untuk menentukan arah tuju ekonomi sesebuah negara, melalui konsep Base Lending Rate (BLR) atau kadar riba asas yang ditentukan oleh bank-bank pusat; kalau di Britain, Bank of England, di Amerika, Federal Reserve, di Malaysia, Bank Negara. Kadar ini mesti diekori setiap bank dan institusi kewangan sesebuah negara termasuklah bank yang kononnya Islam.

Masyarakat terutama mereka yang terlibat dalam bidang ekonomi diajar bahawa BLR boleh dinaikkan untuk menggalakkan rakyat menyimpan duit di bank, atau direndahkan supaya mereka lebih banyak meminjam. Dan ini semua mempunyai kesan terhadap bursa saham, satu lagi cara perniagaan atas angin ciptaan Yahudi, juga pasaran matawang dan bermacam-macam lagi instrumen ekonomi yang dipelopori mereka, alat-alat penerbitan wang yang tidak dapat lari dari riba yang sebenarnya diharamkan oleh semua agama kerana kesan buruknya yang dasyat terhadap perkembangan kerohanian manusia. Tetapi apakah yang boleh dibuat? Riba sudah dianggap satu fenomena semulajadi yang pasti sehingga tidak ada satupun kerajaan moden yang dapat melarikan diri. Maka itu, kita yang hidup di zaman ini tidak ada pilihan kecuali ikut terlibat di dalam satu sistem yang selain mengaut untuk berlebihan, sebenarnya dicipta untuk mengotori darah daging insan dengan zat makanan yang mengandungi unsur-unsur haram.

Kita lupa betapa halal-haram makan-minum itu boleh menyebabkan doa seseorang itu tertolak. Maka ibadat mereka tinggal setakat tunggang-tunggek bagai hendak rak di dalam masjid-masjid cantik dan megah yang dibina menggunakan wang bercampur riba oleh manusia-manusia yang tamak dan jahat, pergi umrah dan haji beberapa kali dengan hasil pendapatan yang syubhah lalu tidak dapat merasakan kelazatan iman yang sejati seperti yang diharapkan Rasulullah SAW untuk umatnya.

Mereka yang tidak mahu terlibat, tidak mahu terpalit dengan sistem yang merosakkan jiwa ini akan terpaksa hidup terpinggir di luar lingkungan masyarakat umum, dituduh pula gila atau ketinggalan zaman kerana tidak mengikuti kebiasaan masyarakat sekarang. Maka itu dari satu segi, sesetengah jenis riba boleh difatwakan halal kerana terpaksa menurut keadaan semasa sepertimana diperbolehkan memakan bangkai dan babi ketika darurat, sepertimana juga dibenarkan mengaku murtad jika takut kehilangan nyawa. Sedangkan mereka yang betul-betul berpegang kepada tali Allah lebih rela kebulur daripada menelan makanan yang kotor, atau seperti sahabat Nabi, Bilal bin Rabah lebih rela diseksa teruk sehingga tamat nyawa daripada mengaku bukan lagi Islam.

Malah banyak instrumen kewangan bersifat riba tidak dipanggil riba pun walaupun natijahnya sama iaitu penindasan masyarakat juga kerana mereka terpaksa membayar harga yang jauh berlebihan. Instrumen-instrumen sebegini boleh sahaja dipanggil yuran pentadbiran yang disertakan akad supaya ‘menepati’ kehendak Islam sepertimana rasuah boleh ‘dihalalkan’ sebagai hadiah atau cenderahati tanda ‘kasih-sayang’. Beginilah juga yang berlaku dalam proses evolusi sistem berParlimen yang disertai hujah-hujah ‘ilmiah’ yang halus lagi licik, yang amat memenuhi tuntutan akal logik, boleh pula diberi sokongan hujah agama daripada para ulamak yang boleh dijual-beli. Lalu wujudlah sistem demokrasi ala Barat ciptaan Yahudi yang digunapakai hampir setiap negara di dunia sekarang, sistem yang sebenarnya mempunyai banyak kesamaan dengan sistem kewangan dan makroekonomi berasaskan riba. Bukankah majoriti yang menentukan hala-tuju sesebuah demokrasi itu sama dengan market forces atau kehendak pasaran di dalam sistem kewangan dan makroekonomi? Bukankah para pemimpin berakhlak buruk yang sanggup menjual bangsa, agama dan negara tetapi pandai bertopengkan akhlak mulia itu sama bahayanya seperti riba?


————————————


Sistem demokrasi berParlimen adalah satu wadah yang amat berkesan untuk puak Yahudi Zionis memainkan peranan dari belakang tabir, kata Orang Putih calling the shots dalam menentukan hala-tuju pemerintahan sesebuah negara. Ini kerana ia membolehkan mereka terus-menerus menundukkan para pemimpin dari keturunan-keturunan buruk yang berjaya diterbitkan melalu sistem itu.

Yahudi tahu, orang-orang yang buruk akhlak selalunya sukakan kehidupan mewah, tidak sanggup sengsara untuk mempertahankan yang benar dan haq. Pemimpin-pemimpin sebegini tidak memiliki pegangan hidup yang kukuh ataupun konsisten, kekurangan prinsip-prinsip ideal atau pegangan hidup mulia yang boleh menegah mereka daripada menerima sumbangan wang dan hadiah yang tidak ketahui halal-haramnya. Lalu mereka dengan senang-senang boleh menerima sesuatu pemberian daripada pihak yang berkepentingan walaupun mereka tahu "ada udang di sebalik batu". Senang cerita, mereka ini boleh ‘dibeli’ sedangkan orang-orang bermaruah seperti raja-raja atau para bangsawan dahulukala yang benar-benar menghidupkan amalan nenek-moyang mereka dan menjaga prinsip, nama serta kemuliaan nasab lebih rela mati kebulur ataupun dibunuh dari menjual diri, apalagi hendak menggadaikan agama, bangsa dan negara seperti yang sanggup dibuat orang-orang buruk ini.

Lagipun manusia-manusia sebegini selalunya ada skandal, ada skeleton in the closet atau kes-kes yang tidak elok tetapi tersorok kerana tidak dapat membendung nafsu buruk mereka, apalagi jika diberi kekuasaan yang menyebabkan mereka lebih besar kepala. Perkara-perkara seperti main betina, minum arak dan sebagainya adalah lumrah kehidupan mereka tetapi ramai yang cukup pandai berpura-pura sehingga dianggap masyarakat sebagai juara agama, bangsa dan negara.

Maka itu juga orang-orang ini boleh diblackmail oleh Yahudi dan puak-puaknya. Lalu mahu tidak mahu, mereka akhirnya terpaksa mengikut telunjuk Zionis juga... disebabkan wujudnya orang-orang buruk akhlak sebagai pemimpinlah maka arah tuju pemerintahan sesebuah negara dapat dipengaruhi. Inilah natijah sebenar sistem demokrasi berParlimen ciptaan Yahudi yang amat dibangga-banggakan dunia moden.


6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulilah, Pak Long dah dapat buku Berpetualang Ke Acheh.
Baru mulam membaca ..... insyaAllah bila terbit jilid ke-2, khabarkan ya.

Tanpa Nama berkata...

aku tak pedulik kalu ko marah aku masuk blog ko...

taknak ko ulas ke pemimpin keagungan ko si mahadey kumbali berbaik2 ngan soros siyahudi yg dikatakan penyangak matawang??

bukanke ekonomi msia jahanam jasa siBOROS mahadey yg ko katakan anti yahudi?

hakikatnya org politik n istana byk pembohong n penipu rakyat

Tanpa Nama berkata...

A'kum

Sy nk comment sikit. Tak nafi ramai ahli politik n istana yg pembohong dan penipu rakyat.

But we must not forget our history. Zaman dulu Rakyat patuh dan taat pada Raja. Kalau Raja zaman dahulu tak peluk Islam, kita tak jadi org Islam skrg ni. So kita ada hutang budi dgn Raja. So I always maintain a degree of respect to the Rajas in M'sia. Tapi aku tak suruh la kita sanjung Raja sampai taksub. Tapi jgn la sampai hina dan kutuk depa mcm Raja2 ni takde jasa langsung.

Serupa juga dengan Ahli Badar 313 org tu. Kalau depa kalah masa perang tu, sahih x wujud Islam di muka bumi ni sampai skrg. So kita pun hutang jasa dgn roh 313 Ahli Badar yg berjuang mempertahankan Islam. Harap lepas sembahyang tu hadiahkanlah al Fatihah pd roh2 313 Ahli Badar ni. It's the least we can do to appreciate their sacrifices.

Badrul :)

ps : merahsilu bila turun Ipoh? call wa nanti wa blanja teh tarik.

Radzi Sapiee berkata...

Hmm... Untuk Pak Long, harap buku itu dapat memberi manfaat.
Untuk anonymous yang kata aku angkat Mahadher... Ler... Cuba hang baca balik... Tulisan tu dibuat tahun 2002. Aku menyokongnya atas pembangunan yang dibuat, dalam konteks kemajuan Malaysia ketika ada pihak lain cuba meruntuhkan kedaulatan kita... Sebenarnya banyak hal lain aku tak sokong, maka itu aku menulis menongkah arus menyanggah sistem demokrasi.
Untuk saudara yang menyangkakan saya merendahkan raja-raja, cuba baca posting terbaru saya. Saudara tidak kenal saya... Merendahkan kerabat diraja adalah ibarat meludah pada muka saya sendiri... Tetapi saya tetap menulis berdasarkan apa yang diperhatikan, cuma mungkin tulisan yang saudara baca setakat ini belum "ditutup" ceritanya. Harap maklum...
Assalamualaikum! :]

Radzi Sapiee berkata...

Ler... Setelah berapa lama, baru aku tergerak baca balik comments kat sini dan perasan, bahawa orang yang aku refer sebagai "saudara yang menyangkakan saya merendahkan raja-raja" adalah saudara Badrul dari Ipoh...
Nampaknya saya sudah silap faham... Setelah dibaca comments balik, Badrul cuma menyanggah apa yang dikatakan comentator sebelum yang menuduh saya pro-Mahathir. Sebaliknya (mungkin disebabkan mood kurang elok yang ditimbulkan comment mengenai Mahathir itu), saya menyangkakan comment Badrul itu menuduh saya merendahkan pihak istana. Maka jadi le comment seterusnya dari saya bertarikh 22 Dec 2006.
Saya minta maaf pada saudara Badrul atas komen itu. Harap maklum

FIZZY ALL VIEW berkata...

Http://www.ilmuakhirzaman30juzuk.blogspot.com