Jumaat, Januari 29, 2016

Persiapan akhir untuk HIKMAH di Janda Baik

Cerita kecil yang memiliki makna yang sangat besar.


Rabu lewat malam saya telah bertolak ke Janda Baik untuk satu urusan. Selepas bermalam di sebuah surau saya menikmati hidangan pulut sambal hijau di kedai berdekatan yang sudah lama saya tak singgah.


Selepas itu baru melaksanakan urusan.


Ada sejumlah barangan harus diletakkan lebih awal di rumah penulis buku politik terkenal, Pak Habib @ S.H. Alattas untuk majlis yang akan saya selenggarkan Sabtu dah Ahad ini.


Selain itu saya harus membuat beberapa persiapan akhir untuk majlis. Bila nak keluar daripada rumah baru terfikir elok dibuat sekali papan tanda arah di beberapa tempat. Lihat artikel Rumah Pak Habib bersedia untuk menyambut tetamu HIKMAH di blogspot Himpunan Kedaulatan Melayu Islam Akhir Zaman (HIKMAH)
.

Tidak jauh dari rumah Pak Habib terdapat sebuah sekolah agama atau maahad baru yang amat cantik. Selama ini saya lalu sahaja di luar. Kali ini tergerak untuk melihat ke dalam. Lihat artikel Looking at Maahad An-Noer in Janda Baik di blogspot BERPETUALANG KE ACEH.


Saya turut singgah ke sebuah rumah lama yang ada makna tertentu buat diri ini.


Keluar dari Janda Baik saya mengambil jalan lama ke Kuala Lumpur. Terlihat satu tempat di atas bukit saya berhenti sebentar untuk menikmati pemandangan daripada atas situ. Lihat Karak Highway from a vantage point above.


Turut disinggahi adalah sebuah air terjun kecil yang sedikit tersorok dengan suasana yang boleh menyeramkan. Untuk pengetahuan ini adalah artikel ke 1,414 di blogspot ini.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan