Rabu, Februari 17, 2016

HIKMAH Janda Baik -Daripada Maulud tak disangka ke pendedahan tentang penipuan sejarah dan ekonomi yang menjerat umat Islam

Salam semua. Sejak artikel Persiapan akhir untuk HIKMAH di Janda Baik dipersembahkan pada 29 Januari iaitu hampir 3 minggu lalu saya belum membuat apa-apa artikel baru di sini. Sedangkan acara yang dimaksudkan telah selamat diadakan 30-31 Januari. Tengah malam ini, pada ketika anak bongsu saya, Muhammad Alauddin Johan genap umur 4 tahun eloklah dilepaskan cerita...


Sekitar 7-8 jam selepas membuat artikel Persiapan akhir untuk HIKMAH di Janda Baik iaitu pada Jumaat malam Sabtu saya pun bertolak ke lokasi. Sampai ke sana sekitar jam 11 malam lalu merekodkan sedikit keadaan. Lihat artikel di HIKMAH Janda Baik - Menggamit keindahan malam sebelum acara blogspot Himpunan Kedaulatan Melayu Islam Akhir Zaman (HIKMAH).



Pagi selepas Subuh saya dan keluarga berserta ahli urus setia majlis sibuk menguruskan beberapa lagi perkara. Lihat HIKMAH Janda Baik - Mukadimah awal pagi Sabtu,


Alhamdulillah, walaupun sedikit lewat, majlis bermula dengan cantik apabila ramai orang berjubah muncul untuk Maulud.


Ini diikuti sesi pembukaan dengan perasmian majlis dibuat oleh Profesor Dato Dr Othman Yatim, seorang cendekiawan dan tokoh akademik tersohor.


Perasmian diikuti persembahan silat menjadikan permulaan majlis sangat memberangsangkan. Sedangkan sesi Maulud itu sendiri hampir-hampir sahaja tidak jadi disebabkan hal tertentu. Lihat HIKMAH Janda Baik - Gema Maulud yang tak disangka, pembukaan yang sangat memberangsangkan.


Sesi pembentangan pertama dimulakan tengah hari dengan menekankan pentingnya peranan Ahlul Bait keturunan Nabi Muhammad SAW dalam membimbing masyarakat akhir zaman.


Sambil itu berjalan juga aktiviti lain seperti memanah. Lihat HIKMAH Janda Baik - Ahlul Bait Nabi Muhammad SAW sebagai sarana keselamatan ummah.


Sesi pembentangan petang masuk hal penipuan dalam sejarah diikuti penyelewengan sistem ekonomi yang menjerat ummah.


Alhamdulillah. Ramai juga berminat untuk mengetahui lebih mendalam. Lihat HIKMAH Janda Baik - Memahami tipu daya dalam sejarah dan ekonomi untuk bergerak ke hadapan.

OK. Di sini saya menulis ringkas sahaja ya kerana penerangan panjang lebar sudah diberikan dalam artikel-artikel yang dipautkan. Adapun kebelakangan ini saya mengalami kemalasan menulis yang agak kronik. Jadi cukuplah apa yang dipaparkan untuk memberikan kemeriahan pada hari pertama HIKMAH Janda Baik iaitu pada hari Sabtu 30 Januari 2016.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan