Rabu, Mac 03, 2010

Baby Al-Rasyid dan cerita-cerita terbaru Aceh dalam masa terdekat...



Dalam artikel Jalan semakin terang : Kaitan sebenar kerabat diraja Aceh-Bugis dalam pemerintahan Perak... saya ada menyebut cerita tentang perjalanan ke Aceh bulan Januari cuma akan dapat disajikan pada bulan April atau lebih lewat, antaranya kerana saya sekeluarga perlu membuat satu lagi perjalanan ke luar negara bulan Mac. Alhamdulillah, sukacita dimaklumkan bahawa semalam baru saya mendapat berita bahawa perjalanan tersebut harus ditunda ke pertengahan tahun. Dapatlah saya menyelesaikan apa-apa yang patut untuk bulan ini tanpa terkejar-kejar.

Cerita perjalanan ke Aceh bulan Januari pula Insyaallah dapat disajikan bulan ini juga, selepas siri kecil "Jalan-jalan anak beranak" tamat. Kemudian bolehlah disambung dengan siri penceritaan perjalanan terbaru ke Aceh bulan Februari untuk menghadiri majlis Maulud Nabi seperti ada disebut dalam artikel Dah jumpa dah di Aceh! Bentuk "lidah terjulur" yang mengaitkannya dengan Perak... yang dibuat 2 hari lalu.

Sementara itu biar ditunjukkan video klip anak saya Al-Rasyid dalam kapalterbang menuju ke Aceh betul-betul seminggu lepas iaitu pada tengahari Rabu. Bukan apa... semalam apabila melihat vide-video klip yang diambil, timbul rasa untuk meletakkan yang ini ke dalam Youtube kemudian disambungkan ke Facebook. Alang-alang dah ada, biar disambungkan ke sini juga untuk tatapan para pembaca setia! :]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan