Ahad, Jun 07, 2009

Baru nampak buku Rumah Azan kat kedai, issshhh!!!!

Assalamualaikum. Sebenarnya saya cuma bercadang mahu membuat apa-apa posting baru di blogspots saya selepas berjaya menterjemahkan lagi isi buku "Ahlul Bait (keluarga) Rasulullah SAW dan kesultanan Melayu) sehingga melepasi 350 mukasurat. Untuk pengetahuan posting sebelum ini, artikel bertajuk Umrah 2005 - Mekah, bermulanya umrah sebenar dan jawaban mengenai persoalan jodoh dibuat awal pagi Rabu selepas dapat melepasi 300 mukasurat.


Petang Rabu itu saya dan isteri berjalan-jalan di sekitar Ampang... tergerak pula untuk masuk ke kompleks membelah-belah Ampang Point setelah agak lama tidak ke sana. Kami pun singgah ke beberapa kedai termasuk kedai buku Popular yang tersergam cantik di tingkat 2 ke 3. Tengok-tengok ada satu pandangan yang menarik perhatian...


Tu dia, buku keempat saya yang bertajuk "Rumah Azan". Walaupun buku ini telah dilancarkan semasa berlangsung Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2009 iaitu pertengahan April, baru kali ini saya dapat melihatnya terpampang untuk dijual di kedai-kedai. Walhal sebelum ini saya ada juga cuba menjengok ke beberapa kedai tetapi tidak kelihatan. Apakah kerana memang tiada atau sudah habis dijual?

Yang pasti ia bukan berada di setiap kedai tetapi kedai-kedai buku yang terpilih. Misalnya saya pernah cuba mencari di MPH Mid Valley Megamall tapi tak jumpa. Bila dilihat di dalam komputer kedai, memang tertera tajuk "Rumah Azan" bermakna ia sudah sampai tetapi jumlah yang wujud atau quantity available adalah 0, kosong.

Apapun artikel ini cuma membuka luahan rasa pergerakan kerja dan bercerita. Anda boleh membaca artikel terdahulu bertajuk Buku "Rumah Azan" dan Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2009 di PWTC untuk sedikit lagi cerita tentang buku ini. Seperti disebut atas tadi saya bercadang cuma mahu menulis di blogspots lagi setelah proses penterjemahan buku Ahlul Bait melepasi 350 mukasurat. Sebaliknya saya asyik jam lagi lalu Jumaat malam Sabtu saya dan isteri tergerak untuk pergi masuk ke Janda Baik, Pahang. Siangnya saya dapat menterjemah sehingga 333 mukasurat. Petangnya baru kami mengorak langkah kembali ke Kuala Lumpur seterusnya ke rumah di Bandar Tasik Puteri.

Ingatkan malam itu saya mampu membuat lagi 17 mukasurat untuk mencukupkan 350. Tengok-tengok kepala saya jam lagi selain penat lalu berhenti pada 336 mukasurat. Melihatkan saya tak dapat meneruskan, saya buat dahulu satu lagi terjemahan sukarela untuk website http://www.shiar-islam.com/. Selepas itu terus terasa penat yang amat sangat. La ni, dah masuk Zuhur baru saya dapat membuat artikel ini. Lepas ni kena pergi kerja kahwin jiran, petang atau malam nanti baru boleh sambung kerja perterjemahan buku Ahlul Bait kot?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan