Selasa, Februari 11, 2014

Cara-cara mendapatkan buku tulisan Merah Silu @ Radzi Sapiee



Salam semua. Kebelakangan ini saya disibukkan dengan hal perpindahan ke rumah baru sehingga jarang mendapat masa mahupun rasa untuk menulis. Alhamdulillah Sabtu lalu telah diadakan majlis 'pemanas rumah' (housewarming), setelah seminggu lebih kami sekeluarga berpindah ke rumah itu. Sekarang saya agak lega. Cuma masih kepenatan akibat lama menguruskan rumah juga acara.

Beberapa hari sebelum itu naskah terakhir buku pertama saya "Berpetualang ke Aceh : Mencari Diri dan Erti" (terbit Jun 2006) telah diposkan kepada seorang pembeli. Maka tinggallah buku kedua,  "Berpetualang ke Aceh : Membela Syiar yang Asal" (Mei 2007, harga RM25 senaskah) dan buku ketiga, "Berpetualang ke Aceh : Sirih Pulang ke Gagang?" (Nov 2007, harga RM28 senaskah) boleh dibeli dari saya. Dengan itu elok dibuat satu panduan baru membeli buku untuk menggantikan panduan lama pada Cara-cara mendapatkan siri buku BKA dan DVD, ringkasnya seperti berikut...

Buku "Berpetualang ke Aceh : Membela Syiar yang Asal" + kos pos RM31 (Semenanjung), RM34 (Sabah dan Sarawak).

Buku "Berpetualang ke Aceh : Sirih Pulang ke Gagang?" + kos pos RM34 (Semenanjung), RM37 (Sabah dan Sarawak).


Sila masukkan jumlah tersebut pada akaun saya :- 


Affin Islamic Bank : 20-530-011171-1

Atas nama: Mohd Fahrulradzi b Mohamad Sapiee


Atau akaun isteri :-


Maybank - 112110854698

Atas nama: Nor Afidah binti Yusof


Maklumkan transaksi dengan menghantar SMS berserta alamat rumah dan buku yang hendak dibeli ke telefon nombor 013-3082131. Selepas terbukti transaksi berjaya, buku akan diposkan ke alamat  anda secepat mungkin.

Sebagai tawaran, kedua-dua buku itu boleh dibeli pada harga RM60 + pos (Semenanjung), RM63 (Sabah dan Sarawak). Setelah beberapa orang bertanya tentang buku pertama saya iaitu "Berpetualang ke Aceh : Mencari Diri dan Erti" yang telah kehabisan stok saya pun membuat keputusan untuk menjualnya dalam bentuk PDF. Anda cuma perlu membayar RM10 sahaja untuk itu. Bagi alamat e-mail dan saya akan hantarkan.

Saya juga masih memiliki sejumlah DVD "Sekitar Perjanjian Pangkor 1874". Untuk makluman, DVD sepanjang 2 jam yang mengandungi lawatan menyusuri sejarah di lebih 44 lokasi seluruh Perak ini dijual pada harga RM15 sekeping.

DVD + pos adalah RM17 (Semenanjung), RM18 (Sabah dan Sarawak)

Namun kalau dibeli DVD bersama  buku kedua dan ketiga BKA, harga + pos cuma RM70 (Semenanjung), RM73 (Sabah dan Sarawak).

Saya turut menjual buku mewah atau coffee-table book "Jejak Keluarga Yakin : Satu Sketsa Sejarah"  (terbit 2011) pada harga RM125 senaskah. Kos  buku + pos adalah RM137 (Semenanjung), RM142 (Sabah dan Sarawak)

Segala pembayaran boleh dibuat mengikut panduan di atas. Untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya di 013-3082131 atau e-mail merahsilu@hotmail.com



2 ulasan:

  1. Assalammualaikum saya mahu bertanya... Tuan ada menjual buku2 sejarah klasik x?? Macam hikayat raja raja pasai, bustanus salatin.. Ada tak??

    BalasPadam