Jumaat, Julai 18, 2008

Sambungan perjalanan ke Negeri Sembilan. Sampai ke makam Raja Melewar... Sekali lagi di malam hari!

Ya... Tajuknya cukup terang... Jika 2 bulan lalu dalam perjalanan awal ke Negeri Sembilan, saya dan kawan saya Zaidi @ PerpatihTulus yang bertindak sebagai cameraman sampai ke makam Raja Melewar, Yam Tuan pertama Negeri Sembilan waktu malam, kali ini dalam perjalanan sambungan yang dibuat hampir 3 minggu lepas pun begitu jadinya!

Asalnya, perjalanan sambungan ini mahu dimulakan di makam Raja Melewar pagi hari. Tetapi disebabkan sepupu saya Nizam dan rakannya Asri memerlukan saya untuk membawa mereka ke Pulau Besar, Melaka pada hari yang sama, maka itu saya tukar jadual agar makam Raja Melewar menjadi tempat terakhir Negeri Sembilan diziarahi hari itu kerana ia terletak paling hampir ke Melaka... Dengan harapan perjalanan sebelum itu dapat diselesaikan cepat lalu boleh sampai ke makam Raja Melewar sebelum waktu Maghrib, atau sekurang-kurangnya selagi ada sedikit cahaya matahari!

Ternyata manusia merancang, Allah jua yang menyimpulkan keadaan. Lalu kami sampai ke makam Raja Melewar selepas gelap, sekitar jam 8 malam juga sama seperti dalam lawatan yang lepas! Cuma bezanya kali ini terbuka berbagai perkara yang kami terlepas pandang dalam lawatan yang lalu. Maka terimalah ini, klip-klip video yang menutup proses penceritaan sambungan perjalanan ke Negeri Sembilan. Mari! :]





Tiada ulasan:

Catat Ulasan