Khamis, Oktober 24, 2013

Konvensyen Inspirasi Usahawan

Salam semua. Rasanya saya sedang menghadapi masalah malas menulis yang agak parah. Jadi biar ditulis apa yang terkeluar tanpa perlu memikirkan aturan ya.


Pagi Sabtu 12 Oktober. Saya dan keluarga singgah di bangunan IKIM (Institut Kefahaman Islam Malaysia) di Jalan Duta, Kuala Lumpur.




Saya mahu menjenguk sebentar Konvensyen Inspirasi Usahawan yang sedang diadakan.


Terus terang saya bukanlah kaki bisnes. Saya datang kerana hendak menunjukkan sokongan terhadap seorang rakan yang aktif bergiat dalam satu gerakan yang dipanggil Rakan Jihad Bisnes. Selain itu saya mahu melihat sendiri sejauh mana gerakan ini telah berfungsi.





Saya masuk ketika satu aktiviti mengeratkan hubungan dan networking sedang diadakan. Nampaknya saya sudah terlepas ucaptama oleh tokoh korporat negara, Tan Sri Ali Hashim.




Selepas itu diadakan taklimat tentang perkembangan Rakan Jihad Bisnes.




Ini diikuti perkongsian pengalaman dari beberapa orang usahawan muda yang telah mendapat faedah sejak bersama gerakan.


Pengarah urusan Proton, Datuk Syed Zainal Abidin Syed Mohd Tahir kemudian memberi ucapan seraya berkongsi pengalaman peribadi beliau meningkat dalam dunia korporat.


Beliau banyak menyarankan agar peserta meluaskan networking terutama melalui media seperti Facebook di Internet.


Ternyata ucapan Syed Zainal amat menarik. Kalaulah tidak kerana saya ada temu janji dengan seorang pengarah filem di tengah ibu kota selepas Zuhur tentu saya akan duduk lebih lama di IKIM. Apapun petang itu saya dan keluarga harus kembali ke kampung untuk bercuti Aidil Adha...


1 ulasan:

  1. salam inspirasi usahawan...

    alhamdulillah kita dapat berkumpul.

    BalasPadam