Rabu, Julai 16, 2008

Sambungan perjalanan ke Negeri Sembilan... Bertandang ke Tanjung Tuan : Rumah api dan sekitarnya...

OK, setelah membiarkan baki klip video yang diletakkan Zaidi @ PerpatihTulus duduk "menunggu giliran" dalam ruangan YouTube sejak 6 hari lalu, sampailah masanya ia diatur di sini untuk tatapan semua... Bersambung dari cerita Sambung lagi perjalanan ke Negeri Sembilan... Muzium dan Kota Lukut yang dibuat Isnin minggu lepas. Sila! :]




Singgah di Port Dickson untuk rendesvous dengan sepupu saya Nizam dan rakannya Asri.


Sampai ke Tanjung Tuan @ Cape Rachado...


Ke rumah api Tanjung Tuan dan sekitar...


Pemandangan dari rumah api Tanjung Tuan...


Turun bukit dari rumah api ke penghujung Tanjung Tuan...

Gambar-gambar statik atau still pictures berkaitan boleh dilihat di dalam blogspots BERPETUALANG KE ACEH dan SENI LAMA MELAYU (MALAY OLDEN ART) . Silalah juga bertandang ke sana ya... Sekian! :]

p/s: Wah Zaidi... Kualiti klip-klip video pun sudah meningkat... Siap ada supporting text @ sub-title lagi. Caya lah! Kalau cam ni boleh le bawak pada projek VCD/DVD nanti. Amacam kawan-kawan? Mahukah anda memiliki VCD/DVD cerita siri pengembaraan sambil menyusuri sejarah lama yang akan kami buat nanti?


3 ulasan:

  1. Salam...

    Tahniah Zaidi..! Welcome to the club..hehe.

    Nak editing software yg simple dan kualiti baik..saya recommed Pinnacle 9, tapi tak ngam dgn vista. Latestnya dah version ke 11 yg ngam dgn windows vista. Tapi mahal la plak. Tak pun amik dekat video help.

    Merbawi

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum.
    terima kasih merbawi, oleh kerana tips yang diberikan terdahulu, membolehkan saya membuat kerja ini dengan cepat. mengenai Pinnacle Studio 9 tu, saya dah install dekat laptop kat rumah. Dulu pun pernah cuba guna. Cuma tak expertlah. merangkak-rangkak. Banyak benda yang nak kena tanya sebenarnya. Tapi takpelah, buat dulu.


    Kepada Radzi, rasanya ada klip yg tertinggal dalam posting ni. klip 25_RumahApi.

    Hari ni.. sejak pagi tadi upload video satu-satu sambil membuat kerja office, dapat masuk 9 klip baru. Malam tadi cut dan convert. Taklah lama sangat.

    ada yang selama 3m.47s dan ada yang sependek 0m32s.

    Annotation (subtitle) tak letak kali ni. Cuma rasanya annotation (kalau ada dibuat) tu boleh di lihat pada youtube sahaja (tak keluar kalau embed). Sebab, itu adalah option yang ada pada youtube.

    Wassalam

    BalasPadam
  3. Peh... Camana aku boleh terlepas plak video no 25. Takpa, aku baru letak tadi...

    p/s: Ingatkan malam ni aku setakat nak buat satu cite je pasal motosikal aku tapi memandangkan dah banyak klip video dimasukkan, elok gak aku buat satu dua posting berkaitan kot? Insyaallah! :]

    BalasPadam