Ahad, Julai 27, 2008

Nombor 131 dan segala "adik-beradiknya"...




Assalamulaikum semua. Di atas ini adalah nombor pada counter yang terletak di bahagian bawah blogspot ini sejurus selepas membukanya sekitar jam 4.30 petang tadi. Menarik juga kerana setelah tidak menjenguk Internet sejak hari Khamis di Janda Baik, hari ini Ahad baru saya tergerak untuk ke sebuah Internet Cafe di sekitar Ampang lalu terpampang nombor ini pula!

Saya rasa saya sudah sebut banyak kali betapa saya merasakan nombor 131 ada makna tertentu buat saya iaitu nombor home sweet home atau rumahtangga bahagia sejati yang sangat di damba-dambakan. Nombor 103301 ini pula kelihatan seperti satu variasi atau "adik-beradik", mungkin "tajalli" atau satu bentuk pernyataan nombor 131 juga! Maka itu saya rasa tak sah kalau tidak menulis hari ini. Kiranya ini sesi terbaru bercerita le setelah akhir sekali menulis pagi Rabu di rumah Puan Ainon pemilik syarikat penerbitan PTS di Janda Baik 4 hari lepas...

Kebetulan juga jumlah makan minum saya lewat tengahari tadi ada nombor 131. RM4.50 untuk sepingga kuey teow kerang campur RM7 untuk 10 keping otak-otak campur RM1.60 untuk secawan cappucino. Jadilah jumlahnya RM13.10 tanpa dirancang! Apabila sampai ke Internet Cafe, keluar pula nombor 103301 ni. Dah... Tak dapat tahan dah gila-gila nombor nak bercerita tentangnya pula!

Lagipun memang sejak kembali dari Janda Baik hari Jumaat saya teringin membuat satu lagi posting tentang nombor... Ada kaitan tentang beberapa kebetulan nombor yang keluar hari itu... Dari waktu jam, nombor meter motosikal sehingga ke nombor mukasurat dalam buku ketiga saya "Berpetualang ke Aceh: Sirih Pulang ke Gagang?" yang kini sedang di edit untuk edisi Internet, semuanya seolah-olah terang mahu menunjukkan sesuatu.

Apapun, itu nanti insyaallah saya akan ceritakan. Sekarang biar saya mengemaskinikan blogspot ini juga blogspot BERPETUALANG KE ACEH (buat masa ini belum ada bahan untuk mengemaskinikan blogspot SENI LAMA MELAYU (MALAY OLDEN ART) yang sudah memiliki 151 artikel) dengan beberapa artikel yang patut. Rasanya elok saya tutup terus kisah bertandang ke Pulau Besar hari ini ya! Selepas itu baru saya bercerita lagi sikit tentang nombor. Selamat! :]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan