Selasa, Jun 28, 2011

Semenanjung kuala Sungai Kelantan

Assalamualaikum semua. Malam ini masuklah 27 Rejab, malam Israq dan Mikhraj. Ia adalah malam yang sangat sesuai untuk menyambung kembali penceritaan perjalanan di Pantai Timur yang bakal memasuki hari ke 8. Namun untuk berbuat begitu sejumlah artikel sokongan harus disediakan dahulu di blogspots saya yang lain dan melihat pada koleksi gambar, ada kemungkinan lebih 10 artikel sokongan harus dibuat. Ini memakan masa dan tenaga sedangkan saya kurang sihat dan kepenatan. Maka terimalah artikel ini sebagai pengganti... masih mengenai perjalanan ke Pantai Timur itu juga.





Ini adalah peta sekitar bandaraya Kota Bahru membawa ke Tumpat dan kawasan delta Sungai Kelantan.



Zoom in ke kuala Sungai Kelantan.





Zoom in lagi dan anda boleh melihat di manakah terletak tempat-tempat yang disebut dalam artikel Menjejak kegemilangan lama Pantai Timur : Bermalam Tahun Baru di Kuala Besar yang dibuat hampir 9 hari lalu. Sudah disebut dalam artikel itu kami anak beranak bermalam di Masjid Pantai Che Latiff. Esoknya masuklah 1 Januari, tahun baru 2011 dan hari dibuka dengan melihat pantai dan kawasan berpasir betul-betul di kuala Sungai Kelantan di mana terdapat semenanjung yang ditanda dalam gambar. Sekarang lihat klip-klip video berikut. Cukuplah apa yang ada untuk menerangkan ya. Selamat malam. :]



















2 ulasan:

  1. Asm,

    Lama tak menjenggah ke sini...nampak gayanya banyak artikel2 menarik yg den tertinggal untuk baca :)

    BalasPadam
  2. Wassalam. Apa punya gambo daaa... aku ingat sapa tadi. Takpa. Take your time. Buat masa ini untuk tahun ni kami belum jalan jauh lagi kecuali pegi Spore 2 bulan lepas. Cerita buat masa ni pun masih nak catch-up perjalanan ke Pantai Timur 7 bulan lalu.

    BalasPadam