Khamis, Februari 05, 2009

Nanti le sambung cerita!

Gambar Masjid Jamek Fraser's Hill sebagai hiasan...

OK, tadi dalam artikel Mencari kayu di sekitar Tanjung Sepat... saya ada menyebut:-

Insyaallah petang karang akan saya sambung dengan sedikit cerita tentang lawatan hujung minggu lalu ke Fraser Hills sebelum kami bermalam di Janda Baik kemudian esoknya pergi ke Raub dan Kuala Lipis, juga masjid lama di Kampung Sungai Cincin, Gombak.

Selepas itu saya ingin meluahkan sedikit nostalgia tentang beberapa pakaian lama yang saya sangkakan sudah hilang tetapi rupa-rupanya ada tersimpan di rumah kawan di Janda Baik, baru Ahad lalu saya mengambilnya kembali. Antaranya ialah jaket kulit yang dibeli di London tahun 1992 dan jubah yang dibeli di Mekah ke Madinah, saya pun tak ingat, tahun 2005, jubah yang terkoyak ketika saya berada di atas Gua Hira', tempat Rasulullah SAW menerima wahyu pertama.

Selesai itu semua, insyaallah ada sesuatu yang ingin saya perkatakan tentang situasi politik kalut yang melanda Perak.

Setelah membuat beberapa lagi posting di blogspots BERPETUALANG KE ACEH dan SENI LAMA MELAYU (MALAY OLDEN ART) barulah cerita dapat disambung dengan enak di sini. Tetapi tadi setelah menyelesaikan beberapa hal lain di luar, saya setakat sempat membuat beberapa postings di blogspots itu dan belum sampai pada penamat ataupun maksud untuk sesi penulisan kali ini... sedangkan saya harus bergegas keluar sekarang untuk mengambil isteri dan kami ada hal lain pula. Maka lain kalilah saya sambung ya insyaallah kalau tiada aral melintang, esok... :]

2 ulasan:

  1. fuhh cantik lah gambo ni.. sejuk mata memandang.

    BalasPadam
  2. Peh... aku lagi sejuk duduk kat atas tu... berasap-asap mulut woo...

    BalasPadam